آرشیو اسفند ماه 1400

معرفی بهترین راه کارهای کشاورزی و کاشت بذر

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

خیار سبزی تابستانی عالی است و طعم تازه ای را به سالادها و نوشیدنی های تابستانی می بخشد. پرورش خیارهای خود از دانه آسان است و به نظر می رسد که رشد خیار خود همیشه طعم آنها را بهتر می کند. علاوه بر انواع سنتی طولانی تر، انواعی نیز وجود دارد که میوه های کوچکتری تولید می کنند که می توان آنها را تازه یا ترشی مصرف کرد. دو نوع اصلی از خیار وجود دارد - خیار گلخانه ای و نوع خارجی. خیارهای گلخانه ای به گرمای زیادی نیاز دارند، بنابراین باید در گلخانه یا پلی تونل پرورش داده شوند. آنها گیاهان بزرگی هستند که میوه های بلند و صافی شبیه میوه های موجود در سوپرمارکت تولید می کنند. آنها نیازی به گرده افشانی ندارند و برای جلوگیری از این اتفاق باید گل های نر را حذف کرد، در غیر این صورت میوه ها تلخ و پر از دانه می شوند. برخی از گونه های گلخانه ای فقط برای تولید گل های ماده پرورش داده شده اند.

 آموزش کاشت بذر خیار گلخانه ای:

بذر خیار برای جوانه زدن نیاز به گرما دارد - حداقل 20 درجه سانتیگراد - بنابراین برای بهترین نتیجه گلدان ها را در گلخانه، تکثیر گرم شده یا روی طاقچه آفتابگیر قرار دهید. اگر گلخانه شما گرم است در فوریه یا مارس بکارید یا اگر گلخانه گرم نشده دارید در آوریل بکارید. گلدان های کوچک 5 سانتی متری را با کمپوست چند منظوره بدون ذغال سنگ نارس پر کنید و بذرها را به صورت عمودی یا در دو طرف آنها (نه صاف) به عمق 1 تا 2 سانتی متر بکارید. در هر گلدان دو دانه خیار بکارید، سپس آب دهید. بعد از 7-10 روز باید جوانه زدن بذرها را مشاهده کنید. پس از ظاهر شدن نهال ها، ضعیف ترین نهال را بردارید تا در هر گلدان یکی باقی بماند. نهال ها را بعد از اینکه اولین جفت برگ های "واقعی" بزرگ خود را ایجاد کردند در گلدان 9 سانتی متری قرار دهید. همچنین می توانید بذر خیار را در فضای باز در اواخر ماه مه یا ژوئن مستقیماً در فضای باز بکارید - صبر کنید تا خطر سرمازدگی برطرف شود. پس از کاشت، زمین را با کلوش یا پشمک بپوشانید تا خاک گرم شود.

در گلخانه، بوته های خیار را به طور منظم آبیاری کنید و خاک را مالش دهید تا رطوبت را حفظ کند و اطراف آنها عاری از علف های هرز باشد. با مرطوب کردن مرتب گلخانه یا اسپری کردن بوته های خیار با یک غبار ریز از شلنگ خود رطوبت را افزایش دهید. حتی می توانید با استفاده از ورقه های پلاستیکی، قسمتی از گلخانه خود را جدا کنید تا به رطوبت بیشتر کمک کنید.


How to grow cucumbers – misting cucumbers in a greenhouse

 برای مطالعه ادامه مطلب درباره کاشت بذر خیار گلخانه ای اینجا کلیک کنید.
شرایط لازم برای کاشت فلفل دلمه ای در گلخانه؟ 
برای فلفل دلمه ای گلخانه ای الزامات زیر باید رعایت شود!1
. فلفل دلمه ای گلخانه ای دمای مورد نیاز دما یکی از مهم ترین عوامل برای رشد مناسب فلفل دلمه ای گلخانه ای شماست و همچنین به تعیین زمان کاشت کمک می کند. بسیار مهم است که فلفل دلمه ای خود را با دمای مطلوب در گلخانه تامین کنید. تولید فلفل دلمه ای به طول فصل رشد بستگی دارد. به محدوده دمایی بسیار پایدار نیاز دارد، دمای گلخانه در روز بین 25 تا 28 درجه سانتیگراد و دمای گلخانه در شب 16 تا 18 درجه سانتیگراد.

این محدوده دمایی ایده آل برای رشد فلفل دلمه ای در گلخانه است.فلفل دلمه‌ای گلخانه‌ای شما در دمای کمتر از 10 تا 12 درجه سانتی‌گراد و اگر بیش از 35 درجه سانتی‌گراد باشد، رشد نمی‌کند. 
محدوده دمایی مورد نیاز در هر مرحله رشد برای تولید بهینه فلفل دلمه ای گلخانه ای می باشد.فلفل دلمه ای گلخانه ای در دمای کمتر از 6 درجه سانتی گراد، سرمازدگی زیر 1 درجه سانتیگراد و آسیب انتهایی زیر 2- درجه سانتیگراد آسیب می بیند. هرگز اجازه ندهید دمای گلخانه زیر 6 درجه سانتیگراد باشد.
 فلفل دلمه ای گلخانه ای در رطوبت نسبی بین 65 تا 85 درصد خوب عمل می کند. این محدوده برای رشد فلفل بهینه در نظر گرفته می شود. 
 ادامه مطلب برای خرید بذر فلفل دلمه گلخانه ای در اینجا است.

فلفل دلمه ای قرمز، زرد و نارنجی – این سبزیجات همه کاره سه تا چهار لوب، غذای مورد علاقه همه است. از فلفل دلمه‌ای کبابی و پر شده لذت می‌بریم! یک گزینه غذای خوشمزه، سرخ شده و در سوپ یا سس.

 این سبزی فوق العاده منبع عالی ویتامین A، ویتامین C، پتاسیم، فیبر، فولات، آهن است و کالری کمی دارد.

 آنها محصولات فصل گرم هستند. فلفل دلمه ای شیرین است، بر خلاف برادران تندشان، حاوی ماده شیمیایی کپسایسین/لیپوفیل نیست که در تماس با غشای مخاطی احساس سوزش شدیدی ایجاد می کند. بنابراین طعم فلفل دلمه ای شیرین است. مطمئنم فلفل دلمه ای را دیده اید که در مزارع می روید. ولی!

 فلفل دلمه ای گلخانه شما را دوست دارد! البته می توانید به راحتی فلفل دلمه ای را در داخل گلخانه خود پرورش دهید. در این راهنمای فلفل دلمه ای گلخانه ای، ما شما را در مورد نحوه کاشت، رشد و برداشت فلفل دلمه ای در گلخانه راهنمایی می کنیم. قبل از پرداختن به جزئیات، فرض می کنیم که شما قبلاً گلخانه دارید. اگر صاحب گلخانه نیستید، ما یک مقاله مفصل و آسان در مورد «نحوه ساخت گلخانه» داریم که به شما کمک می کند گلخانه خود را بسازید.