آموزش کاشت خیار گلخانه ای

معرفی بهترین راه کارهای کشاورزی و کاشت بذر

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

خیار سبزی تابستانی عالی است و طعم تازه ای را به سالادها و نوشیدنی های تابستانی می بخشد. پرورش خیارهای خود از دانه آسان است و به نظر می رسد که رشد خیار خود همیشه طعم آنها را بهتر می کند. علاوه بر انواع سنتی طولانی تر، انواعی نیز وجود دارد که میوه های کوچکتری تولید می کنند که می توان آنها را تازه یا ترشی مصرف کرد. دو نوع اصلی از خیار وجود دارد - خیار گلخانه ای و نوع خارجی. خیارهای گلخانه ای به گرمای زیادی نیاز دارند، بنابراین باید در گلخانه یا پلی تونل پرورش داده شوند. آنها گیاهان بزرگی هستند که میوه های بلند و صافی شبیه میوه های موجود در سوپرمارکت تولید می کنند. آنها نیازی به گرده افشانی ندارند و برای جلوگیری از این اتفاق باید گل های نر را حذف کرد، در غیر این صورت میوه ها تلخ و پر از دانه می شوند. برخی از گونه های گلخانه ای فقط برای تولید گل های ماده پرورش داده شده اند.

 آموزش کاشت بذر خیار گلخانه ای:

بذر خیار برای جوانه زدن نیاز به گرما دارد - حداقل 20 درجه سانتیگراد - بنابراین برای بهترین نتیجه گلدان ها را در گلخانه، تکثیر گرم شده یا روی طاقچه آفتابگیر قرار دهید. اگر گلخانه شما گرم است در فوریه یا مارس بکارید یا اگر گلخانه گرم نشده دارید در آوریل بکارید. گلدان های کوچک 5 سانتی متری را با کمپوست چند منظوره بدون ذغال سنگ نارس پر کنید و بذرها را به صورت عمودی یا در دو طرف آنها (نه صاف) به عمق 1 تا 2 سانتی متر بکارید. در هر گلدان دو دانه خیار بکارید، سپس آب دهید. بعد از 7-10 روز باید جوانه زدن بذرها را مشاهده کنید. پس از ظاهر شدن نهال ها، ضعیف ترین نهال را بردارید تا در هر گلدان یکی باقی بماند. نهال ها را بعد از اینکه اولین جفت برگ های "واقعی" بزرگ خود را ایجاد کردند در گلدان 9 سانتی متری قرار دهید. همچنین می توانید بذر خیار را در فضای باز در اواخر ماه مه یا ژوئن مستقیماً در فضای باز بکارید - صبر کنید تا خطر سرمازدگی برطرف شود. پس از کاشت، زمین را با کلوش یا پشمک بپوشانید تا خاک گرم شود.

در گلخانه، بوته های خیار را به طور منظم آبیاری کنید و خاک را مالش دهید تا رطوبت را حفظ کند و اطراف آنها عاری از علف های هرز باشد. با مرطوب کردن مرتب گلخانه یا اسپری کردن بوته های خیار با یک غبار ریز از شلنگ خود رطوبت را افزایش دهید. حتی می توانید با استفاده از ورقه های پلاستیکی، قسمتی از گلخانه خود را جدا کنید تا به رطوبت بیشتر کمک کنید.


How to grow cucumbers – misting cucumbers in a greenhouse

 برای مطالعه ادامه مطلب درباره کاشت بذر خیار گلخانه ای اینجا کلیک کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.